Thursday 7 April 2011

Kenali Daku.....

Aku nie seorang hamba Allah yg serba kekurangan. Kurang harta benda (x kaya lah tu...tpi suka makan KAYA) kurang paras rupa (x cantiklah tu...tpi tetap perasan lawa...positif thinking...hehehe) kurang lemah lembut ( tpi tetap ada sopan santun wlaupun brutal...)
Alamak..leceh lah ckp pasal 'kurang' nie kan? sebab....kata orang kita kena selalu positif thinking. Biar jalan senget (tempang) tpi kita tetap bersyukur sb dpt berjln. Tu contoh cara2 positif thinking. Pokok pangkalnya perasaan BERSYUKUR....harus sentiasa ada dlm diri.
Siapa Aku???????
Aku nie nak dikatakan MUDA...emmm tak kot. Nak dikatakan TUA...emmm tak jugak sb aku baru masuk area 'my life juz beginning' hehehe....korang faham2 sendiri lah yer (agak2 berapa umur aku skrg erkk??....cuba teka) Umur dah tua tpi muka xlah tua sgt. Awet muda lg...hahaha (rasa meloya tekak). Ramai yang dok tya nape aku leh awet muda. Rahsianya senang je......kawen la laki muda (hahahaha....jgn xpercaya) Suami aku mmg lebih muda. Bukan setahun dua tpi..............jeng1 jeng!...biarlah rahsia.
Tpi korang jgn ingat mudah berlaki muda....salah2 nasib..kita leh jd tua sblm waktunya. Nak tau sb nya????...sb dok mikir pasal suami je takut cari pompuan len (cemburu lah tu) JANGAN gitu.....HIDUPLAH DENGAN TENANG.
Suami harus di HORMAT bukan di FORMAT (kontrol) xkiralah muda, sebaya atau tua. Jgn takut pada bayang2 kerana ketakutan itu akan menjerat kita ke lembah kegelapan.
Aku bukan sorang yang up to date (out of date...ada ler)nak dikatakan konservatif pun xjugak. Kiranya aku dlm group 'sedang-sedang'jer...apa yang penting bg aku adalah orang menerima aku seadanya. Ramai yang ckp aku nie jenis 'happy go lucky'...namun hakikat nya aku sorang yg sensitif but 'keep in secret'.. nothing to display...hahahaha
Nampak brutal tpi tangkap leleh gak bila tgk creta2 sedih..Actualy aku mmg sentiasa ada taman dlm hati..kih kih......manakan tidak, anak aku naik pentas ambik hadiah pun aku dah jatuh airmata. Anak2 aku lak tiap2 tahun nak naik pentas (ada2 je hadiah yg dia orang belasah) maka tiap2 tahun lah airmataku tumpah di sekolah...hahahaha.

maksue (kiri)ngan adik2 angkat

Aku sorang ibu yang sporting ngan anak2 kerana bagi aku, anak2 adalah sahabat susah dan senang. Aku suka berkongsi cerita ngan anak2. Jangan xcaya klu anak2 aku gelarkan aku 'mak atashinci'...hahahaha...korang pernah tgk kartun nie???

Layannnnnzzzzzzzzzzz

Actualy sume kartun aku layan (sb tu otak aku kartun ckit). Nak wat gena lg klu anak sulung suka creta2 princess.....anak bujang suka dragon ball n naruto...anak bongsu layan doraemon.. shincan. Maka aku pun layannnzzz je la.(sb tu gak kat wall FB aku sume game ada dari cafe spi ke mafia...hahaha)

Aduhhhh...penat la aku menulis. Len kali lah sambung......makcik nak rehat jap.
Rehat sebentar bersama kit kat....

No comments:

Post a Comment