Thursday 7 July 2011

Laptop ku ilang.....uwaaaaa


Sedih bebenor rasa nyer bila laptop kesayanganku ilang dirembat dek orang. Kurang ajor tul...tambah menyakitkan ati bila dapat tau sikaki rembat tu adalah makluk yg sentiasa ada berdekatanku.....uwaaaaaaaaaaa....raso den nak pijak2 jer. KALAU lah aku ada bukti yg lengkap, mau aje aku putar2 kepala budak tu....eeeiiiii....grrrrrrrrrrrr!!!!!!TAPI..sume yg berlaku mesti ada hikmah disebaliknya kan!!!...aku yg salah. Aku lalai...klu tak kerana kelalaian ku mana mungkin makluk tu berkesempatan membuat onar.
Itulah kan kita manusia yg lemah nie....bila berlaku jer musibah mesti nak salahkan org len padahal klu dibelek-belek, direnung-renung, difikir-fikir....yang logik nyer kesilapan itu bermula dari diri sendiri. Ada kelemahan yang terserlah....ada ruang yang terdedah.
Apa yang berlaku ini aku anggap satu pengajaran yg terbaik utk diriku. Aku xnak marah2 atau apa2 lg.......duhai hati, tenanglah.....astarfirullah halazim.
Takpe lah...yg ilang tu pun dah buruk. Insyaallah akan ada rezeki lain utk aku miliki yg baru. Mungkin yg lebih baik, yang lebih canggih....insyaallah.
Terimakasih wahai si pencuri. Klu kamu xcuri laptop aku tu mungkin aku xder peluang nak beli yang baru. Semoga Allah ampunkan dosa kamu dan diberi petunjuk serta hidayah kepadamu..Amin. Aku halalkan apa yang kau dah terambil tu...cuma 1 doaku, insaflah....jgn kau ulangi lg perbuatanmu ini. Mungkin kali ini kau terlepas tapi pasti suatu hari nanti kau tertangkap jua. Hargailah nilai persahabatan bukan hanya mencari kesempatan.
16/6/2011...laptop tersayang...kekal dlm kenangan....huhuhu

***p/s : maaflah kkwn...sb tu lah dah lma maksue xon9...channel ada tpi antena lak ilang...hehehehe

No comments:

Post a Comment