Wednesday 2 March 2011

Hari yang .....

Hari ini nyaris-nyaris aku kena saman. Pagi tadi, pk9.25am aku tergesa-gesa sangat nak p tempat kerja.....bukan sebab apa cuma takut security tahan dah tu kena bayar denda lak sebab lambat jd aku pun bawa keta ikut sesedap rasa je la.....huhuhu
Hangpa nak tau maksue wat apa????
Huh....orang teror punya pasai...jalan no entry aku redah. Dah la seat-belt pun tak pakai. Baru je aku u-turn....alamak!!!!!!!!!!!!..bapak polisi di hadapan. Siap bagi lambaian mesra lak tu..huhu.Tepuk dahi je laaaaaaa.
Aku dah nekad...saman pun saman ler...maksue tak kesah dahhhh....sb memang maksue wat salah..huhu.
Yang paling kelakar dan tak pernah dibuat orang (agaknyer lah)..blm sempat pak polisi tu datang dekat, aku dah serbu serah diri....hahahaha. Tak sempat mati enjin keta, aku terus keluar serahkan kp n lesen..
" waƔlaikumsalam encik....tolong saman saya cepat sikit....saya nak kejar masa ni..tlg lah encik".
Terpinga-pinga abg (muda trang-tang lg...kih3) polis tu.
Atas bawah dia pandang aku dan.................mmg nasib aku baik kot " awak dah tahu salah apa..kan? len kali jgn wat lg...ok, awak leh jln"
Perrrhhhh....rasa cam nak.......abg polis tu....hahahaha....jgn wat hal. Mungkin sebab arini aku cantik kot (uwekkk...sendiri mau muntah la...)
Apa-apa pun..kawan2 sume tolong jgn ditiru aksi ini. Keselamatan jalan raya jangan diambil mudah. Mungkin kita terselamat tpi perbuatan kita leh membawa akibat pada orang len. Sama-samalah kita berhemah di jalan-raya ( aku dah taubat nie..)

No comments:

Post a Comment